Monday, July 7, 2008

Stari znanec in Velika pozrtija

Vceraj popoldne sem na postaji cakal na avtobus proti domu ko za hrbtom zaslisim 'Hey man, wassup!'
In uganite kdo me je pozdravil? Mozakar, s katerim sem na 91. ulici juzno 40 minut cakal na prekleti avtobus. Ja, tisti 45 let star cokat moski s soncnimi ocali, v srajci, z debelo srebrno verizico okoli vratu, vojasko uro na roki, ki je vcasih veliko pil in se pretepal, a je zdaj OK, in ob katerem me je najprej navilo srat, potem pa sem se zadebatiral. Videz vcasih res vara.

Fred (tako je mozaku ime) je bil tokrat na Taste of Chicago, najvecjem Cikaskem festivalu.
Tako recejo americani, mi bi rekli preprosto na - pozrtiji. 3.5 milijona ljudi (ja, skoraj 2x toliko kot je vseh slovencev skupaj!) se v desetih dneh zbere v Grant parku. Brezplacni glasbeni koncerti (letos na primer Stevie Wonder in Joss Stone) so le krinka za orgijo prehranjevanja.  350 tisoc lacnih ust se na dan zagrebe za kuponcke (12 za 8 dolarjev), s katerimi se postavijo v vrsto pred enega od stantov vec kot 65 restavracij. Te na veliko kuhajo svoje 'specialitete' (in baje na koncu dneva zavrzejo toliko hrane, da bi lahko nahranili pol Afrike), za katere je potrebno odsteti od 6 do 9 kuponckov. Za tiste, ki radi okusajo, pa ima vsaka restavracija pripravljeno posebno 'taste' porcijo - za 4 kuponcke (torej slabe tri dolarje) dobis komaj kaj vec kot dva ugriza izbrane jedi. A americanov to ne moti. Na blagajno vrzejo 100, 200 dolarjev in razmetavajo s kuponcki kot da bili le kosi papirja. Pecene perutnicke, 'domaci' cips, za pujsovo stegno velika puranja bedra, rebrca in klobase ter seveda obvezni sladoled, cokolada in kremne rezine. 
Manjkal je edino burek, pa tudi cevapcicev nisem videl. A so se ljubitelji hrane iz razlicnih koncev sveta vseeno lahko mastili z jedmi, navdahnjenimi z mehisko, tajsko, kreolsko, brazilsko in grsko kulinariko, pa se kaj bi se naslo. Prav grska klobasica v mali 'tortilji' je bila moj favorit dneva, sledila pa ji je debela dvoslojna pica s sirom in spinaco. Ko se pece izgleda kot kaka pita, saj je testo tako pod kot tudi nad nadevom,  nato pa jo po vrhu se premazejo s kecapom. Kalorij torej ravno prav za povprecnega americana. 
Seveda, na festivalu prodajajo tudi dietno kokakolo.

No comments: